8 nápadů na marketing a propagaci pro maloobchodní prodejny
Maloobchodní marketing pomáhá vaší firmě rozšiřovat dosah, spojit se se zákazníky, rozvíjet vztahy a vyprávět příběh vaší značky. Lze ho použít také k odlišení od konkurence.
Naštěstí marketing není luxusem pouze pro velké firmy s velkými rozpočty. Existuje mnoho marketingových možností, které mohou pomoci maloobchodním podnikům v každém odvětví a velikosti oslovit jejich publikum bez ohledu na rozpočet nebo zkušenosti.
V tomto článku vysvětlujeme 8 různých marketingových strategií a propagačních nápadů pro maloobchodní podniky a diskutujeme o tom, jak si vybrat, co bude pro vás nejlepší:
- Sociální sítě
- E-mailový marketing
- Influenceři
- Reklamní kampaně
- SMS marketing
- Video
- Remarketingové kampaně
Co je maloobchodní marketing?
Maloobchodní marketing je marketing zaměřený na propagaci vaší maloobchodní prodejny. Marketing může zahrnovat organický obsah (například blogové příspěvky), placený obsah (například reklamy) nebo kombinaci obojího.
Marketing zahrnuje osobní i digitální strategie, které mohou zahrnovat cokoli od poskytování dárků na sociálních sítích až po označení mimo vaši kamennou prodejnu s informacemi o speciální akci.
V mnoha případech podniky profitují z použití kombinace maloobchodních marketingových strategií současně (což se někdy označuje jako „marketingový mix“), aby oslovily více lidí.
4 P
Maloobchodní marketing má 4 klíčové složky, známé také jako „4 P“: produkt, cena, místo a propagace.
Produkt. Prvním je produkt, což je fyzická položka, která se prodává.
Cena. Druhým je cena, která odkazuje na cenovou strategii, kterou obchodník používá k prodeji položky. (Příklady zahrnují „každodenní nízké ceny“, použití psychologických cen, jako je „9,99 €“ atd.)
Místo. Třetím je „místo“, které označuje místo nebo platformu používanou k prodeji produktů.
Propagace. Nakonec je tu propagace — to, co obchodník dělá, aby se dal o něm vědět a zvýšil prodej.
Úspěšná realizace vašich maloobchodních marketingových strategií vyžaduje pevné zvládnutí 4 P. Sledování těchto komponentů a zajištění jejich vzájemné spolupráce je nezbytné pro jakoukoli marketingovou iniciativu.
Pro dosažení nejlepších výsledků používejte systém řízení POS a maloobchodu, který vám umožní snadno spravovat 4 P. S vhodnou platformou můžete mít všechny své cíle na jednom místě (tj. své produkty, ceny, místa a propagační akce) a soustředit se na oživení svých nápadů na maloobchodní marketing.
Když zvažujete, kterou marketingovou strategii pro své podnikání použít, je dobré podívat se na řadu různých možností, abyste zjistili, co by fungovalo nejlépe.
8 nápadů na marketing a propagaci pro maloobchodní prodejny
Využijte sociální sítě
Pokud jde o maloobchod a sociální sítě, existují čtyři platformy, které byste měli vážně zvážit: Facebook, Instagram, Pinterest a TikTok. Jsou to sítě nejvíce zaměřené na koncové spotřebitele, díky čemuž jsou ideální pro obchodníky, kteří chtějí oslovit nové zákazníky.
- TikTok
Marketing na Facebooku
Instagram je dnes jednou z nejoblíbenějších sociálních platforem s více než miliardou aktivních uživatelů měsíčně. To, co na počátku roku 2010 začalo jako aplikace pro sdílení fotografií, se nyní stalo plnohodnotnou destinací pro fotografie, videa a nákupy pro spotřebitele i firmy.
Vaše firma se může spojit se svou komunitou sdílením krátkých videoklipů na Instagram Stories nebo Reels, zveřejňováním produktů nebo fotografií obchodu ve feedu, pořádáním živých akcí přes Instagram Live nebo delších formátů přes IGTV. Vytvoření instagramového obchodu umožní zákazníkům prohlížet a nakupovat produkty přímo v aplikaci.
Pečlivě upravte svůj vizuální obsah
Vaše příspěvky na Instagramu by neměly být nahodilé. Musíte vytvořit jasnou estetiku značky, aby lidé, kteří navštíví váš profil, získali rychlou představu o tom, jaká je vaše značka.
Podívejte se na profil Clad and Cloth. Na jejich sbírce fotografií můžete okamžitě vidět, že jejich značka vyrábí volnočasové oblečení a preferuje čistou neutrální barevnou paletu.
Takže pokud jste to ještě neudělali, věnujte čas přemýšlení o estetice vaší značky. Zeptejte se sami sebe, jaký první dojem chcete, aby lidé o vaší značce měli? Najděte odpověď a pak zjistěte, jak ji oživit na své instagramové stránce.
Použijte Instagram Stories
Instagram Stories vám umožňují být neformálnější s vaší estetikou, protože lidé očekávají, že příběhy budou spontánnější a méně kurátorské. Můžete je použít, abyste lidem ukázali zákulisí vašeho obchodu nebo představili nové produkty.
Druhou funkcí Instagram Stories je, že si můžete vytvořit několik „Highlights“ (trvalých příběhů), které se budou zobrazovat na vašem profilu, a zvýraznit věci, které chcete, aby vaši potenciální zákazníci snadno viděli. Podívejte se, co dělá Peridot Decorative Homeware. Prodejce používá tyto trvalé příběhy, aby lidem usnadnil prohlížení interiérových návrhů, nakupování položek a další. Dokonce vytvořili vlastní obrázky na obálky příběhů, aby vypadaly atraktivněji!
Marketing na Pinterestu
Pokud máte web elektronického obchodu, používání Pinterestu je inteligentní volba. Pinterest, podobně jako Google a YouTube, funguje jako vyhledávač. Více než 450 milionů uživatelů proudí na platformu, aby prozkoumali nákupní rozhodnutí nebo našli inspiraci a návody. Pokud může být vaše firma odpovědí, kterou hledají, pravděpodobně budete úspěšní.
Můžete také pracovat na vytváření pinů zaměřených na obsah pomocí návodů, které ukazují, jak produkt používat.
Pinterest má také nákupní možnosti, takže můžete své produkty označovat u vybraných pinů tak, aby zákazníci mohli nakupovat přímo z platformy. Inzerce na Pinterestu je další populární možností. Propagované piny vám mohou pomoci vytvořit cílené kampaně, aby váš obsah viděla vaše ideální demografická skupina.
Pamatujte, že pečlivý výběr je klíčový
Když se vám líbí váš profil na Instagramu, ujistěte se, že vaše nástěnky na Pinterestu jsou pečlivě kurátorsky sestavené. Měli byste vytvořit nástěnky, které potenciálním zákazníkům usnadní najít to, co je zajímá.
Buďte trpěliví
Algoritmus Pinterestu nemusí nutně rychle zobrazit váš obsah. Často může trvat až 6 měsíců, než se váš obsah skutečně začne objevovat ve feedech lidí.
To znamená, že i když byste měli připínat své produkty, stránky, které vám budou organicky fungovat nejlépe, budou pravděpodobně odkazy na vaše blogové příspěvky. Můžete psát blogové příspěvky speciálně pro Pinterest, například dárkové průvodce, které pomohou zvýšit zájem o vaši značku a poté nasměrovat zákazníky na příslušné stránky po celý rok. Pokud jde o produkty, budou se na Pinterestu nejlépe prodávat prostřednictvím reklamy.
Marketing na TikToku
TikTok dobývá svět sociálních sítí. Jako jedna z nejrychleji rostoucích aplikací na světě se TikTok stal první aplikací mimo Facebook, která dosáhla 3 miliard instalací po celém světě.
Formát krátkého videa v kombinaci s algoritmem založeným na zájmech dělá z TikToku velmi přátelskou platformu pro malé podniky. Pokud se před kamerou cítíte dobře, nebo máte v týmu někoho, kdo ano, stačí vám chytrý telefon a naše tipy a triky — a vaši firmu uvidí tisíce lidí.
Posilte svůj e-mailový marketing
E-mailový marketing je stále nejefektivnějším marketingovým kanálem s návratností investic 4400 %. Využití e-mailu k získání nových zákazníků vyžaduje jen trochu důvtipu. Pomůže vám udržet zájem zákazníků bez závislosti na algoritmu. Pomocí e-mailového marketingu nebo věrnostního softwaru můžete posílat segmentované kampaně založené na předchozích nákupech vašich zákazníků a na jejich aktuálním chování — například opuštěné košíky nebo prohlížení konkrétních produktů.
Tento typ cíleného marketingu je účinný a je skvělý způsob, jak zákazníkům připomenout, že jste nablízku.
Segmentujte své potenciální zákazníky
Nejlepší způsob, jak využít e-mailový marketing k získání nových zákazníků, je segmentovat odběratele, kteří u vás ještě nenakoupili, do samostatného seznamu. (Pro ještě efektivnější a personalizovanější e-maily doporučujeme tento seznam dále rozčlenit podle dalších relevantních údajů.)
Lidem, kteří u vás ještě nenakoupili, pak můžete posílat cílené kampaně s nabídkami nebo dárky na první nákup.
Ukažte svůj příběh a hodnoty
Dalším skvělým nápadem na kampaň je poslat e-mail s podrobnostmi o vaší značce. Díky tomu se lidé více ztotožní s vaší značkou a nadchnou se pro vaše hodnoty.
Poskytněte hodnotu
E-mailové akce nejsou jediný způsob, jak získat nové zákazníky.
Musíte také myslet na dlouhodobý e-mailový a obsahový marketing, kdy posíláte hodnotný obsah bez tvrdého prodeje nebo nátlaku. To buduje důvěru a pozicuje vaši značku jako autoritu, takže až budou lidé připraveni nakoupit, vzpomenou si na vás.
Tyto části obsahu nejsou prodejní a jejich čtení je osvěžující — obzvlášť když ostatní firmy pořád posílají „SLEVY“ nebo „KUPTE HNED!!“ e-maily.
Závěr? Vaše e-mailová marketingová strategie by měla obsahovat kombinaci propagačního a hodnotného obsahu. Najděte rovnováhu, která vyhovuje vašim odběratelům.
Zvažte influencer marketing
Influencer marketing, pokud se dělá správně, může pomoci vaší firmě dosáhnout marketingových cílů. U influencerů není počet sledujících všechno — míra zapojení je často lepší metrika pro rozhodnutí, s kým spolupracovat.
Influenceři s relativně nízkým počtem sledujících (méně než 10 000) často dosahují mnohem vyšší míry zapojení než jejich mega- nebo makro-protějšky. Vysoká míra zapojení znamená vyšší míru důvěry a tedy i větší pravděpodobnost konverze pro vaši firmu.
Najděte influencery, kteří vytvářejí obsah pro stejnou cílovou skupinu jako vaše firma, a zjistěte, zda mají zájem o partnerství. Můžete je vyhledat v označených fotkách, relevantních hashtazích nebo dokonce v účtech vašich konkurentů, abyste si vytvořili užší seznam lidí, které oslovíte.
Můžete si najmout influencery, aby vytvářeli fotografie nebo videa propagující produkty ve vašem obchodě nebo při konkrétní události, například při slavnostním otevření.
Jak Morphe prudce zvýšil prodeje pomocí influencer marketingu
Jedna značka, Morphe, využila influencer marketing, aby se za méně než deset let stala jedním z nejmocnějších jmen v kosmetickém průmyslu. Společnost Morphe byla založena v roce 2008 s cílem využívat beauty influencery, zejména na YouTube, jako hlavní kanál generování prodeje.
Dávali mnoha beauty influencerům affiliate kódy, ale Morphe skutečně vycizeloval umění marketingu velmi strategickou prací s několika hlavními influencery, na kterých vsadili.
S mnoha dalšími influencery také spolupracovali při vytváření přizpůsobených kosmetických produktů, jako jsou paletky očních stínů, které pak influenceři podpořili u svých obrovských fanoušků, aby si zakoupili prezentované produkty.
Tato strategie se vyplatila ve velkém, když Morpheina nejúspěšnější influencerka Jaclyn Hill prodala pro Morphe 1 milion kusů své paletky během šesti měsíců loňského roku. Při ceně 38 dolarů za paletku to značce velmi změnilo situaci.
Spusťte doporučovací kampaň
Využijte ústní marketing pomocí doporučovací kampaně. Ačkoli existuje mnoho variant doporučovacích programů, základní myšlenkou je poskytnout svým spokojeným zákazníkům nějaký stimul, aby vás doporučili svým přátelům.
Stitch Fix, módní společnost, má doporučovací marketing dovedený téměř k umění. Jejich doporučovací kampaň je tak stálou součástí jejich strategie, že má dokonce vlastní stránku na jejich webu.
Každý zákazník dostane jedinečný odkaz na domovskou stránku Stitch Fix. Zákazníci pak mohou tento odkaz sdílet s přáteli a ve svých sociálních sítích. Když si někdo koupí produkt pomocí tohoto odkazu, původnímu zákazníkovi je připsán kredit ve výši 25 USD na další nákup. (A nový zákazník má také 25 USD kreditu na nákup.)
Pro obchody, které chtějí zopakovat úspěch Stitch Fix, zvažte otestování doporučovacího marketingu prostřednictvím pilotní kampaně. Vyberte motivaci, stanovte cíle a proveďte test.
Doporučovací programy jsou mimořádně efektivní maloobchodní marketingová strategie — 92 % zákazníků důvěřuje doporučením od lidí, které znají.
Vytváření pobídek pro zákazníky, aby doporučovali své přátele, může přinést vysoce hodnotnou návštěvnost a podpořit opakované nákupy u obou stran. Oblíbeným způsobem je nabídnout kupón jak doporučiteli, tak příteli, pokud se doporučení úspěšně uskuteční. Svůj doporučovací a věrnostní program můžete propagovat online i přímo v prodejně.
Využijte aktiva v prodejně
Maloobchodní marketing v kamenné prodejně se soustředí výhradně na využití zákaznické zkušenosti v obchodě k podpoře povědomí o značce a produktech. Některé z těchto strategií navíc přivedou zákazníky přímo do prodejny.
Existuje sedm maloobchodních marketingových strategií v prodejně, o kterých byste měli uvažovat, pokud vlastníte kamennou prodejnu:
- Propagační zboží v prodejně
- Výloha
- Obrubníkové (pobídkové) displeje
- Školení personálu
- Partnerství a spolupráce
- Akce v prodejně nebo virtuálně
- Doporučovací a věrnostní programy
Propagační zboží v prodejně
Nejlepším způsobem, jak přilákat a převést zákazníky, je ohromit je skvělým zbožím. Dávejte pozor, abyste měli vždy správné produkty na skladě. Když máte ten správný sortiment, vymyslete kreativní bannery a aranžmá, které je nechají vyniknout.
Vizuální merchandising v prodejně zahrnuje vše od výloh a vystavených produktů až po váš pokladní a maloobchodní POS systém. Cílem je prezentovat produkty způsobem, který upoutá pozornost a inspiruje zákazníky ke koupi.
Může to zahrnovat cokoli z následujícího:
- Cedule propagující vaše speciální nabídky, jako je například „kup jedno, získej druhé“
- Umístění vašich nejprodávanějších položek na figurínu uprostřed prodejny
- Bannery u pokladny, které povzbudí zákazníky k posledním „impulzivním“ nákupům
- Zvýraznění části prodejny, která generuje největší tržby.
Výloha
Výlohy jsou skvělým způsobem, jak upoutat pozornost lidí, když procházejí nebo projíždějí kolem vašeho obchodu — a, doufejme, přilákat je dovnitř. Můžete v nich předvést svůj nejprodávanější sortiment a reprezentovat svou značku vzrušujícím a kreativním způsobem.
Při vytváření výloh využijte světlo, barvy a atmosféru ve svůj prospěch.
Pravidelně je obměňujte a snažte se měnit bannery alespoň jednou za měsíc. V rušných nákupních obdobích, jako jsou svátky, je dobré je obměňovat každé pár týdnů nebo dokonce každý týden, pokud je to možné.
Každý obchod je jiný, takže některé designové tipy mohou lépe fungovat u jiných prodejců. „Nejlepší“ design či vzhled závisí na vašich zákaznících — zaměřte se tedy na cílové publikum a tvořte výlohy speciálně pro ně.
Zvažte také vyprávění příběhů pomocí výloh. Můžete to udělat výběrem tématu a hledáním příběhů, které ladí s identitou vaší společnosti.
Například jeden prodejce oděvů mění výlohy podle ročních období nebo událostí. Co dělá jejich výlohy výjimečnými, je fakt, že v rámci zvolené sezónní tématiky vždy najdou jedinečný úhel nebo příběh.
K příkladu — k Dni Země 2013 se daný prodejce rozhodl „vzdat hold dárům zahradničení různým ručně vyráběným plodům, zelenině a nádobám vyrobeným z recyklovaných plechovek, pneumatik, lahví a podobně“.
Chodníkové (obrubníkové) displeje
Chodníkové displeje jsou podobné výlohám tím, že jejich cílem je zaujmout pěší provoz, když lidé procházejí kolem vašeho obchodu.
Je to skvělé místo pro zmínku o jakýchkoli speciálních nebo probíhajících akcích. Jejich vytvoření je obvykle relativně nenákladné, zvlášť pokud používáte stálé prvky nebo tabulový displej, který lze pravidelně měnit.
Nezanedbávejte tedy chodník před obchodem. Kromě udržování prostoru čistého a upraveného zvažte přidání „doplnků u chodníku“. Proč například nepoložit před obchod sendvičovou tabuli s nějakým poutavým textem nebo uměleckým prvkem? To může kolemjdoucí zastavit a upoutat jejich pozornost.
Personál
Všichni vaši zaměstnanci by měli být proškoleni v pokročilých prodejních technikách a dobře znát váš sortiment. Pokud tomu tak je, budou schopni dělat prodej za vás, nasměrovat zákazníky k produktům, které hledají, a dokonce upozornit na položky, o které by mohli mít zájem.
Dobře vyškolený personál, zvlášť když má přístup k moderní obchodní platformě, která přehledně zobrazuje informace o zákaznících, dokáže identifikovat příležitosti k dalším nákupům a využít cross-sell a upsell ke zvýšení celkové hodnoty nákupu. Budou nadšení pro vaši značku a produkty — a to nadšení přenesou i na zákazníky.
Partnerství a spolupráce
Navázání partnerství s dalšími místními podniky je skvělý způsob, jak rozšířit svůj dosah a oslovit nové části publika.
Jedním z oblíbených způsobů je nabídnout své produkty k prodeji v komplementárních podnicích. Například pokud vlastníte obchod se zvířecími potřebami a vyrábíte vlastní řadu šamponů pro psy, můžete se spojit s místní veterinární ordinací a nabídnout jim vaše produkty.
Další nápady:
Spolupracujte s obchody ve stejném centru jako vy – Pokud jste v nákupním centru nebo v centru města, můžete požádat okolní obchody, aby rozdávaly vaše kupony svým zákazníkům (a vy na oplátku uděláte to samé). Výhodou je, že oslovíte lidi, kteří jsou v ideální pozici k návštěvě. Nevýhodou může být, že klientela sousedních obchodů nemusí přesně odpovídat vaší cílové skupině.
Spolupracujte s obchody v okolí, které obsluhují podobnou klientelu – Máte-li v blízkosti obchody, jejichž zákazníci se překrývají s vaší cílovkou, můžete je požádat, aby nabízely vaše kupony. Pokud se obáváte, že zákazníky kupony jen tak nepřilákají, můžete také uspořádat pop-up obchod u partnera na jeden den.
Spojte se s místní charitativní organizací a uspořádejte společnou akci – Dnešní zákazníci jsou sociálně uvědomělí a rádi nakupují u značek, na kterých jim záleží. Partnerství s místní charitou vám dává příležitost zasáhnout dvě mouchy jednou ranou: oslovit nové publikum a ukázat zákazníkům, že vám na dobré věci záleží. Vyberte charitu, jejíž hodnoty jsou v souladu s těmi vašimi, a zorganizujte akci!
Akce v prodejně
Akce v prodejně dokážou zázraky při zvyšování návštěvnosti. Možností je mnoho — vinotéka může uspořádat degustaci, studio zdravého životního stylu kurz vaření a obchod s uměním výtvarný workshop, abychom uvedli jen pár příkladů.
Aby byli zákazníci v bezpečí a aby bylo možné dodržovat pravidla sociálního distancování, staly se populárními i virtuální akce. Můžete pořádat události přes software pro videokonference a pozvat lidi, aby si z pohodlí domova prohlédli vaše novinky.
Kromě přivedení návštěvnosti a podpory prodejů jsou akce také skvělým způsobem, jak vyvolat rozruch na sociálních sítích a budovat vztahy s účastníky.
Svoji značku můžete propojit s komunitou uspořádáním charitativní akce, která zahrnuje darování — je to účinný způsob, jak něco vrátit zpět a zároveň posílit pozitivní vnímání vaší prodejny. Prokázání angažovanosti může výrazně ovlivnit, jak zákazníci vnímají vás a váš podnik.
Věrnostní program
Věrnostní programy jsou skvělým propagačním nápadem pro maloobchodní prodejny, jak ukázat, že si vážíte vracejících se zákazníků. Získání historie nákupů a zákaznických dat z vaší obchodní platformy vám pomůže vytvářet personalizovanější akce. 72 % zákazníků uvádí, že reagují pouze na personalizované nabídky.
Zvažte také využití různých kanálů pro váš věrnostní program — e-mail, sociální sítě a SMS. Když zákazníkům dáváte možnost, jak je kontaktovat, ukazujete, že respektujete jejich preference.
Zvažte SMS marketing
SMS marketing má rychlý vzestup a není divu — lidé milují své telefony. Výzkumy ukazují, že spotřebitelé kontrolují své telefony v průměru 52krát denně a že textové zprávy mají vyšší míru otevření (98 %) než e-maily (25 %).
Pokud jste se do SMS marketingu ještě nepustili, možná je čas začít. Začněte sbírat mobilní čísla svých zákazníků a — s jejich souhlasem — posílejte relevantní marketingová sdělení.
Jedním z prodejců, který dosáhl skvělých výsledků se SMS marketingem, je Federation +, populární streetwear značka z Nového Zélandu.
Federation + prodává svůj sortiment napříč kanály včetně SMS. Pozoruhodnou iniciativou byla jejich novoroční SMS kampaň, v níž zákazníkům nabídli 20% slevu v obchodě i online. Aby vznikl pocit naléhavosti, akce končila o půlnoci téhož dne.
Kampaň fungovala výborně: měla doručitelnost 95 %, míru prokliků 8 % a konverzní poměr 11 %. Dost jasný závěr — Federation + zakončila rok velmi silně!
Využijte video
V mnoha případech je nejlepším způsobem, jak propagovat zboží, ukázat produkty v akci. V kamenné prodejně je to snadné — zákazníci si mohou zboží osahat nebo vyzkoušet. V online prostředí musíte být u vizuálů kreativnější.
Vstupuje video marketing. Při správném použití video skvěle předvádí způsoby použití produktů a jejich hodnotu.
Tady je několik rychlých tipů pro použití videa ve vašem marketingu:
Udělejte je osobní – chcete, aby se diváci při sledování vašich videí ztotožnili s vaší značkou. Toho dosáhnete vytvořením obsahu, který je co nejbližší cílové skupině. Začněte představením lidí, kteří vypadají jako vaši cíloví zákazníci. Pokud cílíte například na maminky středního věku, měli by se ve vašem obsahu objevit lidé, kteří této skupině odpovídají.
Zvolte správný formát a platformy – určete nejlepší platformu pro svá videa. Je vaše cílové publikum na YouTube? Preferuje TikTok nebo Instagram? Odpovědi na tyto otázky vám pomohou vytvořit video strategii. Faktory jako délka videí, typ obsahu, témata a efekty závisí na platformě, kde budou videa publikována.
Mějte jasnou výzvu k akci – určete, co chcete, aby diváci udělali po zhlédnutí obsahu. Chcete, aby vás sledovali online? Navštívili stránku konkrétního produktu? Kontaktovali vás? Uveďte CTA ve videu nebo přidejte odkaz do popisu. V některých případech můžete do obsahu vložit odkaz s výzvou k akci a požádat diváky, aby „klikli“ nebo „přejetím prstem nahoru“.
Jedna značka, která odvádí špičkovou práci s video marketingem, je Rebecca Minkoff. Rebecca často zveřejňuje Reels na svém Instagramu, aby předvedla různé kousky oblečení a doplňky. Sama Rebecca Minkoff zosobňuje trendovou ženskou osobnost své značky, takže je ideální hvězdou těchto videí.
Ve většině jejích Reels je také jasné CTA. Když se nějaký produkt ve videu objeví, Rebecca Minkoff jej označí, aby si ho zákazníci mohli snadno prohlédnout a koupit.
Spusťte remarketingovou kampaň
Marketing zaměřený na získávání nových zákazníků je skvělý, ale co ti stávající? Konkrétně myslíme ty, kteří u vás delší dobu nenakoupili. Identifikujte neaktivní kupující a získejte je zpět pomocí remarketingové kampaně, která jim ukáže, co jim chybí.
Dobrým příkladem v praxi je Our Bralette Club (OBC), maloobchodní prodejce spodního prádla ze Singapuru.
Najděte správný marketingový mix pro váš obchod
Začít se správnými maloobchodními strategiemi pro vaše kampaně může znamenat obrovský rozdíl. Když si vyberete marketingovou strategii, která dává smysl pro vaši značku, budete moci rozumně investovat rozpočet do propagačních aktivit v obchodě i online, které vám fungují.
Pamatujte také, že všechna podnikání mohou profitovat ze silného marketingového mixu. Díky různým kontaktním bodům budete pro své zákazníky lépe dohledatelní a dostupnější.
Při plánování celkové marketingové strategie nezapomeňte optimalizovat plánování zaměstnanců, aby byly výsledky co nejlepší. Všechny maloobchodní prodejny obvykle mají hrstku prodejců, kteří podávají nejlepší výkon. Používejte plánovací nástroje a ukládejte data, abyste zajistili, že v obchodě budete mít vždy alespoň jednoho zkušeného a výkonného pracovníka.
Potřebujete silnější nástroje pro řízení svého marketingového úsilí? Rádi vám pomůžeme.